Apple Pay - jak z niego korzystać? Krótki poradnik

Udostępnij

Technologia cyfrowa ułatwia nam życie. Portfele, które były wypchane gotówką i kartami powoli znikają. Smartfony sprawiają, że ich rola maleje dzięki możliwości okazania dowodu osobistego, pokazania prawa jazdy i zapłacenia za zakupy.

Apple Pay to system płatności mobilnych, który działa na urządzeniach sygnowanych nadgryzionym jabłkiem. Po raz pierwszy został zapowiedziany we wrześniu 2014 roku. System został uruchomiony w Stanach Zjednoczonych zaledwie miesiąc później. Powoli lista obsługiwanych krajów rosła i w 2018 roku dołączyła do niej Polska.

Warto skorzystać z usługi, jeśli posiadamy sprzęt marki Apple. Płatności są znacznie łatwiejsze i wygodniejsze. Zanim jednak dołączysz do grona, wymagana jest konfiguracja. Cały proces jest prosty i intuicyjny. Nie musisz się martwić o tworzenie kopii zapasowych. Dowiedz się, jak korzystać z Apple Pay w Polsce.

Które banki akceptują Apple Pay?

Apple Pay wymaga kompatybilności z możliwościami Twojego banku. Lista partnerów dla Apple Pay nie była zbyt imponująca, gdy po raz pierwszy wprowadzono ją w Polsce. Wraz z upływem czasu do listy dodawano kolejne pozycje. Według strony Apple, płatności mobilne są obecnie dostępne dla klientów w następujących bankach:

  • Alior Bank,
  • Bank Millennium
  • Bank of America
  • Bank Pekao
  • Bank Pocztowy,
  • BPS,
  • Bank Spółdzielczy w Brodnicy
  • Bank Zachodni WBK,
  • BNP Paribas
  • Citi Handlowy,
  • Credit Agricole,
  • Krzywa,
  • DiPocket,
  • Edenred,
  • FNAC (CaixaBank Payments&Consumer),
  • Getin Bank
  • iCard,
  • ING Bank Śląski
  • Krakowski Bank Spółdzielczy,
  • mBank,
  • Monese,
  • N26,
  • Nest Bank
  • PKO Bank Polski
  • Raiffeisen Polbank,
  • Revolut,
  • Spółdzielcza Grupa Bankowa (SGB),
  • TransferWise,
  • Twisto,
  • Portfel Viva
  • Walletto,
  • Zen.

Kolejnym warunkiem jest dopuszczenie do użytkowania jednego z wybranych przez producenta urządzeń. Przywilej ten otrzymują zazwyczaj urządzenia nowszych generacji. Wynika to z cyklu wsparcia Apple. Starsze modele nie mają już dostępu do najnowszego oprogramowania, a więc nie mogą zainstalować aktualizacji umożliwiającej dostęp do Apple Pay. Obecnie z płatności mobilnych mogą korzystać następujące urządzenia:

  • iPhone 12, iPhone 12 Mini i iPhone 12 Pro, a także iPhone 12 Pro Max i iPhone 12 Pro Max.
  • iPhone SE2,
  • iPhone 11, iPhone 11 Pro oraz iPhone 11 Pro Max
  • iPhone Xr oraz iPhone XS, iPhone XS Max i iPhone XR
  • iPhone X
  • iPhone 8 i iPhone 8 Plus
  • iPhone 7 oraz iPhone 7 Plus
  • iPhone 6s Plus i iPhone 6s Plus
  • iPhone 6 oraz iPhone 6 Plus
  • iPhone SE
  • iPad (2017 & 2018),
  • iPad Pro 5,
  • iPad Pro 4,
  • iPad Pro 3,
  • iPad Pro 2,
  • iPad Air 4
  • iPad Air 3
  • iPad Air 2
  • iPad Mini 5,
  • iPad Mini 4,
  • iPad Mini 3,
  • iPad 8
  • iPad 7
  • iPad 6
  • iPad 5
  • Apple Watch - dowolny model
  • Touch ID jest dostępny w MacBookach i komputerach Mac.

Apple Pay jest możliwe pomimo braku Touch ID na komputerze. Jednak w tym przypadku będziesz musiał użyć urządzenia pomocniczego z Touch ID, takiego jak iPhone, iPad lub inne podobne urządzenie.

Jak skonfigurować Apple Pay?

iPhone i iPad

  1. Otwórz aplikację Wallet na telefonie iPhone i kliknij symbol plusa. Na iPadzie przejdź do ustawień i wybierz Wallet & Apple Pay.
  2. Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Masz dwie opcje: zeskanować kartę płatniczą aparatem lub wprowadzić dane samodzielnie.
  3. Na tym etapie otrzymasz informację o weryfikacji, którą musisz zatwierdzić.
  4. Z płatności mobilnych można korzystać, jeśli powyższe kroki zostały zakończone sukcesem.

Apple Watch

  1. Otwórz aplikację Apple Watch na iPhonie i wybierz Mój zegarek.
  2. Przejdź do sekcji Wallet i sekcji Apple Pay.
  3. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Podczas konfigurowania karty masz dwie opcje: zeskanować ją aparatem lub ręcznie wprowadzić dane.
  4. W tym momencie powinno zostać wysłane powiadomienie o weryfikacji.
  5. Apple Pay jest dostępne, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem.

Mac

Dodawanie karty do komputera lub laptopa za pomocą Touch ID

  1. Otwórz Preferencje systemowe, a następnie wybierz Wallet lub Apple Pay.
  2. Kliknij na Dodaj kartę.
  3. Postępuj zgodnie z podpowiedziami na ekranie.
  4. Poczekaj na e-mail weryfikacyjny po dodaniu karty płatniczej.
  5. Po wykonaniu powyższych kroków możesz już korzystać z Apple Pay.

Jak płacić za pomocą Apple Pay

iPhone X i nowsze modele

Aby aktywować Apple Pay, naciśnij dwukrotnie przycisk zasilania. Aby potwierdzić swoją tożsamość za pomocą Face ID, będziesz musiał spojrzeć na ekran. Teraz wystarczy zbliżyć smartfon do terminala płatniczego. Jeśli Face ID jest chwilowo niedostępne, możesz uwierzytelnić się, wprowadzając swój PIN. Jeśli po podłączeniu telefonu do terminala pojawi się komunikat "Done" oznacza to, że transakcja przebiegła pomyślnie.

iPhone 8 i starsze wersje

Aby to zadziałało, wystarczy przytrzymać przycisk Touch ID, a następnie zbliżyć iPhone'a do terminala. Jeśli na wyświetlaczu pojawi się napis "Done", oznacza to, że operacja zakończyła się sukcesem.

Apple Watch

Aby skorzystać z płatności mobilnych, należy dwukrotnie nacisnąć przycisk boczny. Następnie można zbliżyć zegarek do terminala. Transakcja jest udana, gdy Apple Watch zawibruje, a na wyświetlaczach pojawi się słowo "Done".

Touch ID dla Macbooka Pro

Podczas zakupów wybierz opcję Apple Pay. Zweryfikuj swój adres i wybierz kartę, która wcześniej była używana do płatności mobilnych. Dokonaj płatności, a następnie dotknij Touch ID. Po chwili na ekranie komputera powinieneś zobaczyć potwierdzenie. Jeśli Twoje urządzenie nie ma Touch ID, będziesz mógł dokończyć transakcję za pomocą innego urządzenia marki Apple, takiego jak iPhone, iPad lub iPod Touch.

Płać za pomocą Apple Pay w Polsce:

Usługa powinna być dostępna w każdej lokalizacji, która oferuje płatności zbliżeniowe przy użyciu zwykłej karty kredytowej. Możliwość ta nie jest potwierdzona w każdej lokalizacji. Warto zwrócić uwagę na. Nie powinno być problemu z szeroko dostępnymi sieciami handlowymi.

Czasami, mimo uzyskania autoryzacji Touch ID lub Face ID, może pojawić się potrzeba podania kodu PIN. Wówczas należy wpisać swój standardowy kod. Jeśli transakcja zostanie odrzucona wpisz 0000

Komentarze (0)

Zostaw komentarz